Meer

Fysieke aanleg

geeft o.a. inzicht in kenmerken van je spieren, welke vorm van bewegen of sporten het best bij je past, hoe je conditie opbouwt en hoe je herstelt na fysieke inspanning

Introductie

Je fysieke aanleg speelt een belangrijke rol in o.a. je atletische aanleg, zoals kracht, uithoudingsvermogen en spiervezeltype. Hierdoor ligt de ene sport je beter dan de andere, of kun je bepaalde onderdelen binnen een sport beter dan andere. Als voetballer kunnen je spieren bijvoorbeeld in staat om explosief te reageren, maar kun je dat niet al te vaak achter elkaar omdat je lactaatafvoer uit spiercellen genetisch trager verloopt.

Inzichten

Inzichten

Met ons plan 'for a better sport performance' krijg je inzicht in de volgende factoren die van belang zijn voor een optimale sportprestatie

  • Spiertype
  • Spiervolume
  • Vetverbrandingstype (vrouw)
  • Krachttraining (man)
  • Uithoudingsvermogen
  • Hartpompcapaciteit
  • Lactaat afbraak
  • Herstel na trainen
  • Blessurerisico
  • Achillespees
  • Botdichtheid
start vandaag

lichaam

Fysieke aanleg leert je de meest gunstige manier van bewegen en sporten, herstellen, periodiseren, en leert je zelfs welke wedstrijdstrategie goed bij je past. Dit helpt je bij het bepalen, aanpassen en bereiken van je persoonlijke doelen. Of je nu een recreatieve of professionele atleet bent.

  • SPIERTYPE

    analyseert o.a. hoe je spiervezel aanleg in verband staat met het energieverbruik bij inspanning

  • KRACHTTRAINING

    analyseert o.a. hoe gewicht zich verhoudt tot het aantal herhalingen wanneer je je kracht traint, geldt alleen voor mannen

  • VETVERBRANDINGSTYPE

    analyseert o.a. of fysieke inspanning wel of niet snel resulteert in gewichtsverlies, geldt alleen voor vrouwen